Handelsbetingelser

Vi har valgt at samle alle tekster om betingelser og rettigheder på én side. Her kan du læse om:

– BESTILLING
– BETALING
– LEVERING OG FRAGT
– FORTRYDELSESRET
– REKLAMATIONSRET
– PERSONDATAPOLITIK

BESTILLING
På vores side og webshop www.telefonrammen.dk kan man bestille telefonrammen. Alle priser på websitet er eksl. moms og levering.

BETALING
På www.telefonrammen.dk kan der betales med:

Faktura (som sendes via mail eller EAN) og bankoverførsel
Kreditkort via Stripe eller Paypal
Ved køb via faktura/EAN sendes faktura ca. samtidig med afsendelse af varen. Ved fakturabetaling er data ikke krypterede.

Kreditkortdata er krypterede (SSL), og det er således kun betalingsgateway Stripe eller PayPal, der kan læse dem. Hverken Telefonrammen Aps eller andre har mulighed for at læse dataene.

Ved betaling med kreditkort trækkes beløbet for varen, når din bestilling afgives på siden. Der kan aldrig trækkes et større beløb, end det du/skolen har godkendt ved købet.

LEVERING OG FRAGT
Telefonrammen sælges i pakker af enten 1 eller 10 stk. Fragt og levering koster 49 kr. (eksl. moms) uanset ordrens størrelse, og alle breve og pakker bliver leveret af GLS eller deres samarbejdspartnere.

Telefonrammen er altid på lager, med mindre dette ekstraordinært er angivet på hjemmesiden. Alle ordrer bliver afsendt inden for 1-3 hverdage.

FORTRYDELSESRET
Køber har 14 dages fortrydelsesret fra modtagelsesdato. Meddelelsen om fortrydelse skal gives via mail mail@telefonrammen.dk.

Herefter sendes ordren retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du/skolen har meddelt os, at købet er fortrudt. Køber skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen. Køber er også ansvarlig for at varen er pakket forsvarligt ind, og bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering. Bemærk – vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller andet.

Tilbagebetaling sker som udgangspunkt med samme betalingsmiddel, som du/skolen benyttede ved den oprindelige transaktion. Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du/skolen inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Returnering skal ske til:
Telefonrammen Aps
Vindingevej 36, 1-1
4000 Roskilde

REKLAMATIONSRET
Kunder på www.telefonrammen.dk har i henhold til købeloven 24 måneders reklamationsret herunder fabrikations- og materialefejl, der konstateres ved normal anvendelse.

Dette betyder, at du/skolen enten kan få varen ombyttet eller få pengene tilbage eller afslag i prisen afhængigt af den konkrete situation. Dette betinger, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd. Der skal reklameres inden rimelig tid efter, at du/skolen har opdaget manglen ved varen. Hvis der reklameres inden to måneder, vil reklamationen altid være rettidig.

Meddelelsen om reklamation skal gives via mail mail@telefonrammen.dk.

PERSONDATAPOLITIK
På www.telefonrammen.dk anvendes cookies med det formål at optimere websitet og dets funktionalitet og dermed gøre besøget så nemt som muligt for dig.

En cookie er en betegnelse for det forhold, at en brugers adfærd på et netværk registreres hos brugeren selv (på brugerens harddisk). På den måde ved serveren (f.eks. et websted) ved brugerens næste besøg, hvem brugeren er. Cookies lagres på brugerens harddisk sammen med cachede filer.

Rent teknisk kan “Cookies” deles op i to typer. Den ene type kaldes “Sessioncookies”. “Sessioncookies” er til for at holde styr på, hvad du/skolen har lagt i din indkøbskurv, mens du/skolen navigerer rundt på hjemmesiden. “Sessioncookies” gemmes ikke på din PC, men forsvinder, når du/skolen lukker din web-browser.

Der findes en anden type “Cookie”, som kaldes “Permanent Cookie”, og den gemmes som en tekstfil på din PC i ca. en måned. En “Permanent Cookie” er med til, at vores server kan genkende din PC, næste gang du/skolen logger ind på vores hjemmeside.

I Internet Explorer 5.X slettes cookies under menuen “Funktioner” -> “Internetindstillinger” -> “Slet cookies”

Logstatistik bruges på www.telefonrammen.dk. Det betyder, at et statistiksystem opsamler information, som kan give et statistisk billede af, hvor mange besøgende et website har haft, hvor de kommer fra, på hvilken del af websitet dette forlades m.m. På www.telefonrammen.dk anvendes logstatistik med det formål at optimere websitet og dets funktionaliteter.

Dine personlige oplysninger: For at du/skolen kan indgå en aftale med os via websitet, skal du/skolen lade dig registrere med følgende oplysninger: bestillerens navn, skole- eller firmanavn, adresse, telefonnummer og e-mailadresse.

Vi opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret. Vi transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret.

Som registreret hos Telefonrammen har du/skolen altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du/skolen har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger der er registreret.

Vi foretager kun registreringen af oplysninger med det formål at kunne levere varen. Kundeoplysningerne opbevares i 5 år (grundet krav fra bogføringsloven), hvorefter oplysningerne slettes. Kun indehavere og bogfører hos Telefonrammen Aps har adgang til de oplysninger, der registreres, og oplysningerne videregives eller sælges på ingen måde til tredjemand.

Ved spørgsmål om vores handelsvilkår, kontakt os på vores mail mail@telefonrammen.dk.

UDVIDEDE OPLYSNINGER EFTER 25. MAJ 2018

Efter indførelsen af GDPR (Persondataforordningen) udvides regler & betingelser.

Behandling af personoplysninger – opfyldelse af kontrakt
I forbindelse med din registrering hos Telefonrammen Aps har du indtastet en personoplysninger, herunder dit navn, e-mailadresse og firma eller privat adresse. Disse personoplysninger behandler vi i forbindelse med ordre, fakturering, dokumentation til skat og markedsføring, da det er nødvendigt for, at vi kan opfylde vores del af aftalen.

Behandling af personoplysninger – samtykke
Hvis du har gennemført en ordre behandler vi din e-mailadresse og oplysningerne om dine registrering hos os, indtil det ikke længere er relevant. Det vil i praksis sige, indtil du gør os opmærksom på, at du ikke længere ønsker at modtage e-mails fra os.
Du kan altid trække dit samtykke tilbage. Dette kan du gøre ved at kontakte os på mail@www.telefonrammen.dk. Dog kan vi ikke slette data, der er lovpligtigt at opbevare i henhold til Skattelovgivningen.

Datasikkerhed
Vi vil altid behandle dine personoplysninger sikkert og fortroligt i overensstemmelse med gældende lovgivning, herunder persondataforordningen og databeskyttelsesloven. Dine oplysninger vil alene blive anvendt til det formål, de er indsamlet til, og vil blive slettet, når dette formål er opfyldt eller ikke længere relevant.
Vi anvender tredjeparter til behandling af dine oplysninger (WordPress, E-conomic, MailChimp) og til statistik samt markedsføring (Google). Vi har indgået databehandleraftaler med disse databehandlere, hvilket er vores garanti for, at de overholder gældende regler om beskyttelse af dine personoplysninger.

Oplysning, indsigelse, ændring, dataportabilitet og sletning
Du kan altid kontakte os for at få oplyst, hvilke af dine personoplysninger vi ligger inde med. Dette kan ske ved henvendelse til mail@telefonrammen.dk. Hvis der er fejl i vores oplysninger, kan du altid bede om at få dem rettet, så vi har de rigtige, lige som du har ret til at få udleveret oplysningerne i et almindeligt format (dataportabilitet). Har du ønsker om ændring eller dataportabilitet, er du også meget velkommen til at skrive til os på ovennævnte e-mailadresse. Ønsker du ikke længere, at vi skal behandle dine personoplysninger, eller at vi skal begrænse behandlingen af dine personoplysninger, kan du også sende os en anmodning herom til ovennævnte e-mailadresse.

Hvis du ønsker at klage over Telefonrammen ApS behandling af dine personoplysninger, kan dette ske til Datatilsynet, på adressen Borgergade 28, 5., 1300 København, telefon +45 33 19 32 00 eller e-mail: dt@datatilsynet.dk.